Hverdagen i børnehuset

Overordnet er dagen inddelt i fire perioder. Morgenmodtagelsen, formiddagen, middagsstunden og eftermiddagen.

Det er en værdi, at alle børn kender alle personaler. Både morgen og eftermiddag er et fællesskab mellem grupperne og det betyder i praksis, at børnene modtages af teamets personale og at grupper er blandet sen eftermiddag. Vigtige beskeder overleveres enten fra personale til personale, således at disse gives når forældrene henter deres barn/børn. Andre beskeder gives via AULA eller på telefonen. Kommunikation med forældrene er høj prioritet i hverdagen. Glipper en besked en dag, undersøger vi om der var noget, vi havde kunne gøre anderledes. Opstår der spørgsmål eller tvivl omkring et barn i løbet af dagen, kontakter vi forældrene for at finde frem til en fælles løsning.

Hverdagen står på vores fælles faglige ramme i Gladsaxe. Vi arbejder projektorienteret og arbejder børnenes optagethed ind i vores aktiviteter. Vi ser legen som en værdi i sig selv, vi møder børnene anerkendende og gør os umage for at forstå deres intentioner. Vi går på arbejde for børnenes læring, trivsel og udvikling - ind i fællesskabet.

Hvis I vil vide mere om Regnskoven, er I velkommende til at kontakte os.